25 Ağustos 2013 Pazar

HER ŞEY NASİP KISMETMİŞ...

HER ŞEY NASİP KISMETMİŞ...


Bugün bir kez daha anladım, herşey nasip kısmetmiş.Şarkısı da var değil mi, son gülen iyi gülermiş diye biten:) Bizim bir arkadaşımız var öyle kısmetsiz ki, misal nereye gitse oradaki yemek bitmiştir, ne işe el atsa o sektör düşüşe geçmiştir. Bugün, hazır pazar, evdeyiz diyerek güzel yemekler yapayım da arkadaşı çağıralım dedim. Aradık tamam gelirim bir şey çıkarsa ararım dedi. Ben sofra için salataları hazırladıktan sonra fırına yemeği koyarken şöyle bir baktım ve çok güzel oldular, kesin bizimki gelemez dedim içimden. Biraz sonra zırt bir telefon geldi, işim bitmedi gelemiyorum, sonra bir ara görüşürüz diye:) İşte böyle bir nasipsizlik! Biraz şükürsüzdür kendisi, akademik açıdan çok başarılıdır ve her şeyi kazanırım yaparım iddiasındadır, kazanır da ama onca niteliğe rağmen bir türlü dikiş tutturamaz girdiği işlerde. Onu seyrettikçe bazen acaba Allah insanın yaptığı işte iddialı olmamasını, hayatı biraz da oluruna bırakmasını mı istiyor diye düşünüyorum.

Aynı şekilde bir başka arkadaşımda da olağanüstü şans vardır. Kim güzel bir şey pişirse onun kapısından tesadüfen geçiyordur, ohh ne şanslıyım Allah'ım beni çok seviyor der gezer. Hayatında hiç telaşlandığını görmedim. Olur inşaallah der hep ve olur. Hatta hani avm lere girerken bizi görünce açılan otomatik kapılar gibi o yürüdükçe hayat kapılarını açar, onu alır, tam yanındakiler, arkadaşları filan girecekken kapanır. Hayatının çocukluk ve gençlik kısmında epey sıkıntılar çekmiş ama onları bile güle güle anlatır, asla şikayet etmez. 

Ben ikisinden de değilim ne kapılar ben yürüdükçe açılır ne de tamamen nasipsizimdir. Şükür de ederim şikayet yerine geçebilecek söylemlerde de bulunurum sıkça. Sanırım öğrenmem gereken en önemli şey, "Kahrında hoş, lütfunda" cümlesini kalbime söyletebilmem, sonrası çorap söküğü gibi gelecek inşaallah. 

Evet her şey nasip kısmet, kimse kimsenin nasibini yiyemez bu dünyada.Verilene razı olmak, şükretmek nimeti arttırır. ALLAH bahtından güldürsün, nasibini bol etsin iki dünyada demek sanırım en büyük duadır. Dua etmek, şükretmek ise bir tercihtir. Tercihleriniz hep mutluluk getirsin.  

 HANDAN KILIÇ      

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder